Contact

Contactformulier

informatie

contact

Bezoek uitsluitend op afspraak

Autogoed.nl

koggelsteeg 5G

7631AJ Ootmarsum

+31628221344

retour gegevens

bij retourneren van uw bestelling kunt u het verzenden naar het volgende adres

Autogoed.nl

vijverstraat 25

7631hc ootmarsum

algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden PgB Autoservice Twente

E-mail: Autogoed@outlook.com

Website: Autogoed.nl

Definities

 

         1. PgB Autoservice Twente: Autogoed.nl, gevestigd
te Saasveld onder KvK nr. 68059574.

         2. Klant: degene met wie PgB Autoservice
Twente een overeenkomst is aangegaan.

         3. Partijen: PgB Autoservice Twente en klant
samen.

         4. Consument: een klant die tevens een
individu is en die als privépersoon handelt.

 

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

 

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op
alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en
leveringen van diensten of producten door of namens PgB Autoservice Twente.

2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze
voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van
aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden
uitdrukkelijk uit.

 

Prijzen

 

1. Alle prijzen die PgB Autoservice Twente
hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige
kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of
transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

2. Alle prijzen die PgB Autoservice Twente
hanteert voor zijn producten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn
gemaakt, kan PgB Autoservice Twente te allen tijde wijzigen.

3. Verhogingen van de kostprijzen van
producten of onderdelen daarvan, die PgB Autoservice Twente niet kon voorzien
ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de
overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

4. De consument heeft het recht om een
overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in
lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.

Monsters en modellen

5. Indien de klant een monster of model van een
product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan
dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij partijen
uitdrukkelijk hebben afgesproken dat de te leveren producten met het monster of
model overeenstemmen.

Betalingen en betalingstermijn

1. PgB Autoservice Twente mag bij het
aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen
bedrag verlangen.

2. De klant dient betalingen achteraf
binnen na levering te hebben voldaan.

3. Betalingstermijnen worden beschouwd als
fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen
bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan,
hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat

 PgB
Autoservice Twente de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft
te stellen.

4.  PgB Autoservice Twente behoudt zich het recht
voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel
een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of
producten.

 

Betalingen en betalingstermijn

 

Producten worden direct afgerekend.

 

Gevolgen niet tijdig betalen

 

1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is PgB
Autoservice Twente gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor
niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor
handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim
is, waarbij een gedeelte van een handelstransacties in rekening te brengen
vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand
voor een hele maand wordt gerekend.

2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke
incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan PgB Autoservice
Twente.

3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit
vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

4. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag PgB Autoservice Twente zijn
verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft
voldaan.

5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van
betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van PgB Autoservice
Twente op de klant onmiddellijk opeisbaar.

6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de
overeenkomst door PgB Autoservice Twente, dan is hij nog steeds verplicht de
afgesproken prijs aan PgB Autoservice Twente te betalen.

 

Recht van reclame

 

1. Zodra de klant in verzuim is, is PgB Autoservice Twente gerechtigd het
recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant
geleverde producten.

2. PgB Autoservice Twente roept het recht van reclame in door middel van
een schriftelijke of elektronische mededeling.

3. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van
reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft,
onmiddellijk te retourneren aan PgB Autoservice Twente, tenzij partijen
hierover andere afspraken maken.

 

 

Herroepingsrecht

 

1. Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14
dagen zonder opgave van reden ontbinden op voorwaarde dat:

 

- het product niet is gebruikt

- het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen

- het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt
of aangepast

- het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische
redenen (ondergoed, badkleding, enz.) de verzegeling nog intact is, indien het
gaat om gegevensdragers met digitale inhoud (dvd’s, cd’s, etc.)

- het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer,
cateringopdracht of vorm van vrijetijdsbesteding betreft

- het product geen los tijdschrift of losse krant is de consument niet
heeft afgezien van zijn herroepingsrecht

 

2. De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:

 

-op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft
ontvangen van 1 bestelling

-zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet
gaat afnemen

 

3. De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via
Autogoed@outlook.com, indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier
dat via de website van PgB Autoservice Twente, Autogoed.nl, kan worden
gedownload.

4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het
kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan PgB Autoservice
Twente, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.

 

Vergoeding van bezorgkosten

 

1. Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft
gemaakt en als gevolg daarvan tijdig de volledige bestelling aan PgB
Autoservice Twente heeft geretourneerd, dan zal PgB Autoservice Twente
eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst
van de tijdig en volledig geretourneerde bestelling aan de consument
terugbetalen.

2. De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van PgB
Autoservice Twente voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.

 

Vergoeding retourkosten

 

1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de
volledige bestelling tijdig retourneert, dan komen de kosten voor het
retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.

 

 

 

Opschortingsrecht

 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van
het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende
verbintenis op te schorten.

 

Retentierecht

 

1. PgB Autoservice Twente kan een beroep doen op zijn retentierecht en in
dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog
openstaande rekeningen ten aanzien van PgB Autoservice Twente heeft voldaan,
tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.

2. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten
waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan PgB Autoservice Twente.

3. PgB Autoservice Twente is nooit aansprakelijk voor eventuele schade
die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn
retentierecht.

 

Verrekening

 

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van
zijn recht om een schuld aan PgB Autoservice Twente te verrekenen met een
vordering op PgB Autoservice Twente.

 

Eigendomsvoorbehoud

 

1. PgB Autoservice Twente blijft eigenaar
van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn
betalingsverplichtingen ten aanzien van PgB Autoservice Twente op grond van wat
voor met PgB Autoservice Twente gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van
vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.

2. Tot die tijd kan PgB Autoservice Twente
zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.

3. Voordat het eigendom is overgegaan op de
klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of
anderszins bezwaren.

4. Indien PgB Autoservice Twente een beroep
doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft
PgB Autoservice Twente het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente
te vorderen.

 

Levering

 

1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2. Levering vindt plaats bij PgB Autoservice Twente, tenzij partijen
anders zijn overeengekomen.

3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de
klant aangegeven adres. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd
worden voldaan, heeft PgB Autoservice Twente het recht om zijn verplichtingen
op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.

4. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als
gevolg dat de klant een verlate levering niet aan PgB Autoservice Twente kan
tegenwerpen.

 

Levertijd

 

1. De door PgB Autoservice Twente opgegeven levertijden zijn indicatief en
geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of
schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn
overeengekomen.

2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische)
bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische) bevestiging
heeft gekregen van PgB Autoservice Twente.

3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op
schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij
PgB Autoservice Twente niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn
aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

 

Feitelijke levering

 

De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de
door hem bestelde producten tijdig kan plaatsvinden.

 

Transportkosten

 

1. Transportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen
hierover iets anders hebben afgesproken.

 

Verpakking en verzending

 

1. Indien de verpakking van een geleverd
product geopend of beschadigd is, dan dient de klant, alvorens het product in
ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op
te laten maken, bij gebreke waarvan PgB Autoservice Twente niet aansprakelijk
kan worden gehouden voor eventuele schade.

2. Indien de klant zelf voor transport van
een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten
of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan PgB Autoservice
Twente, bij gebreke waarvan PgB Autoservice Twente niet aansprakelijk kan
worden gehouden voor eventuele schade.

 

Bewaring

 

                        - Indien de
klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen                   leveringsdatum, is het risico
van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.

                        - Eventuele
extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten        komen geheel voor rekening van de
klant.

 

 

 

Garantie

 

1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing
op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of
materiaal.

 2. De garantie geldt niet in het
geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen,
aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik
door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan
worden vastgesteld.

3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die
het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant
op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in
de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de
klant in ontvangst neemt.

 

Ruilen

 

Het ruilen van gekochte artikelen is alleen mogelijk indien aan de
volgende voorwaarden is voldaan:

 

               1. ruilen
vindt plaats binnen 14 dagen na aankoop tegen overlegging van de originele
factuur

              
2. het product wordt teruggebracht in de originele verpakking c.q. met
de nog aangehechte originele (prijs) kaartjes

 3. het
product is nog niet gebruikt

 

 4. Afgeprijsde artikelen,
niet-houdbare artikelen zoals levensmiddelen, op maat gemaakte artikelen of
speciaal voor de klant aangepaste artikelen en vloeibare producten kunnen niet
worden geruild.

 

Vrijwaring

 

De klant vrijwaart PgB Autoservice Twente tegen alle
aanspraken van derden die verband houden met de door PgB Autoservice Twente
geleverde producten en/of diensten.

 

Klachten

 

1. De klant dient een door PgB Autoservice Twente geleverd product of
verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele
tekortkomingen.

2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet
aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan
dient de klant PgB Autoservice Twente daarvan zo spoedig mogelijk, doch in
ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte
te stellen.

3. Consumenten dienen PgB Autoservice Twente uiterlijk
binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te
stellen.

4. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke
omschrijving van de tekort-koming, zodat PgB Autoservice Twente in staat is
hierop adequaat te reageren.

5. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking
heeft op een overeenkomst tussen partijen.

6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende
werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat PgB Autoservice
Twente gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn
overeengekomen.

 

 Ingebrekestelling

 

1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan
PgB Autoservice Twente.

2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling
PgB Autoservice Twente ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

 

Als PgB Autoservice Twente een overeenkomst aangaat met
meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige
bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan PgB Autoservice Twente
verschuldigd zijn.

 

Aansprakelijkheid PgB Autoservice Twente

 

1. PgB Autoservice Twente is uitsluitend
aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die
schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

2. Indien PgB Autoservice Twente
aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe
schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.

 3. PgB
Autoservice Twente is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals
gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.

4. Indien PgB Autoservice Twente
aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een
gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke
van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het
schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het)
factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren,
tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts
indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot
schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of
opschorting van enige verplichting.

 

Vervaltermijn

 

Elk recht van de klant op schadevergoeding
van PgB Autoservice Twente vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis
waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet
uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

 

 Recht op ontbinding

 

1. De klant heeft het recht de overeenkomst
te ontbinden wanneer PgB Autoservice Twente toerekenbaar tekortschiet

2. in de nakoming van zijn verplichtingen,
tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de
ontbinding niet rechtvaardigt. Is de nakoming van de verplichtingen door PgB
Autoservice Twente niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding
pas plaatsvinden nadat PgB Autoservice Twente in verzuim is.

3. PgB Autoservice Twente heeft het recht
de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen
uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien PgB
Autoservice Twente kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond
geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen
nakomen.

 

Overmacht

 

1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt
dat een tekortkoming van PgB Autoservice Twente in de nakoming van enige
verplichting ten aanzien van de klant niet aan PgB Autoservice Twente kan
worden toegerekend in een van de wil van PgB Autoservice Twente onafhankelijke
situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant
geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn
verplichtingen in redelijk-heid niet van PgB Autoservice Twente kan worden
verlangd.

2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet
uitsluitend - gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen,
natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers
of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en
telecomstoringen; computer-virussen, andere derden; onverwachte stroom-,
elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer-virussen,
stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte
weersomstandigheden en werkonderbrekingen.

3. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor PgB Autoservice
Twente 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die
verplichtingen opgeschort totdat PgB Autoservice Twente er weer aan kan
voldoen.

4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen
heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of
gedeeltelijk ontbinden.

5. PgB Autoservice Twente is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding
verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig
voordeel geniet.

 

 

 

 

 

Wijziging van de overeenkomst

 

1. Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan
het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen
partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

2. Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen
in een fysieke winkel.

 

Wijziging algemene voorwaarden

 

1. PgB Autoservice Twente is gerechtigd deze algemene voorwaarden te
wijzigen of aan te vullen.

2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden
doorgevoerd.

3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal PgB Autoservice Twente zoveel
mogelijk vooraf met de klant bespreken.

4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de
algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

 

Overgang van rechten

 

1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet
aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming
van PgB Autoservice Twente.

2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking
zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.

 

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

 

1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden
nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze
voorwaarden niet aan.

2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval
vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat PgB
Autoservice Twente bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen
had.

 

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

 

1. Op iedere overeenkomst tussen partijen
is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.  

2. De Nederlandse rechter in het arrondissement
waar PgB Autoservice Twente is gevestigd / praktijk houdt / kantoor houdt is
exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele

geschillen tussen partijen, tenzij de wet
dwingend anders voorschrijft.

 

 

Opgesteld op 02 september 2022